Thursday, October 27, 2011

CHANGE!

Alhamdullilah. minggu ni saya ponteng sehari je dalam seminggu =) berbanding dengan minggu-minggu lepas 2 or 3 or mungkin 4 hari saya ponteng. dalam seminggu.. =(.

proud of myself for tak ponteng banyak =D. so doakan laa ye untuk keep it up till seminggu tu tak de ponteng at all =).

starting from this week, satu hari tak datang kelas kena bayar denda which is masuk duit dalam tabung..
depends on berape subject in a day saya ponteng.. like for example, 3 subject dalam hari yang saya ponteng tu.. then i have to put 3l.e dalam tabung =). okay tak?

lepas dah okay sikit tentang kedatangan ke kuliah, then i'll start with tidak datang lambat ke kuliah ;).
tak de laa push sangatkan.. with kelambatan, saya nak ambil nasihat ustaz saya seorang ni.. which is satu minit lambat 1le . ;) hopefully saya tak lambat dah laa kan =D..

meanwhile, kene juga laa fikir tentang study dirumah juga kan.. since saya belum start study lagi walaupun sudah sebulan start kelas, so i was planning like ..


04.00 wake up..
05.00 study.
06.30 siap-siap ke kuliah
07.15 ke kuliah
08.00 - 16.00 kuliah time..
16.00-17.00 time takes for us balik rumah tunggu bas pe semua
17.00 - 20.00 rehat + makan + solat. and etc..
20.30 - 22.30 study
23.00 - 04.00 tidur =)

semoga planning ni menjadi =) wish me luck! doakan ye ;)

after that, nak settlekan tentang tidur dalam kelas lak =S
coz like always saya akan tidur dalam kelas.. sampai kan kawan2 saya kate "tak pernah lagi tengok aqilah static focus dalam kelas" "tengok satgi, lagi berapa minit doctorah cakap tidur la tu". "bila masa aqilah tak pernah mengantok?" nearly every subject lak tu.. padahal dekat rumah pun tidur banyak =S.


 serious, balik kuliah tidur.. then lepas magrib then makan tidur lagi.. adeii. ape nak jadi entah..

im really really really hoping that i'll change.. this year really tough so i wanna change okay.. please please please doakan saya.. =)

syukran~

3 comments:

ruzaini zainol said...

ishh ishh ishh. hehehe

baba said...

kena buang tabiat tu! ingat muka baba n ummi dok cari duit....rasanya baru rajin pi kuliah

adibb. said...

cakap tidoq banyak..tapi tgk dalam table tu..kejap jaa aqilah tidoq..heran jugak..memang tak cukup tidoq pon...

kena adjust bagi anjal balik jadual untuk winter plak..